Saturday, January 15, 2011

Hantu betul


Kawan daku yg daku ceritakan dlm posting sblum ni, yg menyesal tk sudah, insaf sampai terasa nak bunuh diri, kebas duit aku RM30 hari ni...

Ceritanya: dia merayu mintak tolong kat aku kata dia dah mula berubah dgn sengihan berseri2 di wajah. Dia cuma nak pinjam RM10, tapi aku bagi RM30 sebab nak mintak tolong dia belikan ubat utk merawat kecederaan aku akibat terseliuh 2-3 hari lepas. aku cuma mintk dia singgah farmasi on the way balik (lps dia habis urusan), bagi ubat tu kat aku memandangkan rumah aku dan dia berdekatan...Juga, sedikit makanan memandangkan hari ni aku keseorangan di rumah. Tiada transport. Motor aku, adik sedara pinjam; pegi bercuti dgn rakan2 katanya...(itu aku tk kisah lah...)

Tp dia lesap terus. Sebagai seorang kawan yg sanggup tolong, aku tak sangka dia tergamak mempermainkan aku mcm ni...Tergamak dia hancurkan persahabatan hanya kerana tak tahan tgk RM30 tu. Panas sungguh hati aku. Muka dasar penipu tunjuk simpati tu aku doakan agar terbakar isi perut. Duit haram aku sumpah pada dia.

Aku bukannya kedekut tamak sampai RM30 pun sanggup nak sumpah org. Tp situasi aku waktu tu yg tak ada sumber lain selain RM30 tu aje. Esok Ahad. Aku tak ada apa2 sumber. Haramjadah tu tak pikir aku sorang2 kat rumah tak makan tak ada transport. Tak pikir langsung selama ni aku selalu tolong dia. Dia boleh bodohkan aku sampai ke tahap tu.

Skg ni bila terbayang muka dia aku jadi benci laknatullah! Manusia mcm dia esok ni cerita menyesal berair mata aku tembak cakap: 'pi mampus kat hang lah...memang elok org mcm hang bunuh diri lps tu masuk neraka. @#@#@44#!&% Sebab lepas ni, menyesal mcm mana pun, menangis insaf mcm mana pun; semua tu palsu! Sekalipun waktu tu hang tgh terkujur tunggu sakaratulmaut nak ambk nyawa; aku buat muka toya je ckp; 'ye ke? ye ke? ye? ye? Ape? tk dgr la...'

Biar mampos setan mcm hang tu. Elok kalau dunia setan mcm hang tak ada! Amin.

1 comment:

  1. manusia skrg mmg rmai yg mcm tu.
    terlalu pandai b'muka2..

    ReplyDelete